Guust van Hassel overleden

dinsdag 12 november 2013, 21:30

Guust, beter bekend als Guusje kwam tot voor enkele weken terug ieder weekend op sportpark de Wildert om naar de verrichtingen van de diverse teams te kijken. Hij liep, getooid met zijn VV Zundertshawl, zijn rondje langs de Zundertse velden en informeerde iedereen die hij tegenkwam  over de wedstrijdstanden op deze velden.

Guusje was, volgens de gegevens van de KNVB, onafgebroken lid sinds 1 augustus 1949. In deze periode van 64 jaar heeft Guust zijn sporen voor de vereniging verdiend. Zo vervulde hij een aantal jaren de rol van terreinmeester, was hij vlagger van Zundert 2, vlagger bij de veteranen van Zundert 6 en assisteerde hij bij de thuiswedstrijden van het eerste elftal bij de entreeheffing en het uitdelen van de wedstrijdinfo. Ook op financieel gebied droeg Guust de vereniging een warm hart toe. Regelmatig trad hij op als wedstrijdsponsor van het vlaggenschip, een enkele keer sponsorde hij een bus naar uitwedstrijden en gaf, als daar aanleiding voor was, een vatje bier weg.

Bij het 60-jarig jubileum van VV Zundert in 1992 ontving Guusje een speld van verdienste van NSF/NKS (Nederlandse Katholieke Sportbond).

Met het overlijden van Guusje van Hassel is een markant figuur uit de geschiedenis van VV Zundert heen gegaan.

Op uitdrukkelijke wens van Guust zelf vindt zijn afscheid in besloten kring plaats.

Ter nagedachtenis aan Guust zullen komend weekend de vlaggen op 'zijn' sportpark De Wildert halfstok worden gehesen. Tevens zal Zundert 1 de uitwedstrijd tegen SAB met rouwbanden spelen en vóór de aftrap 1 minuut stilte in acht nemen.