FIFA -toernooi 20 maart

zaterdag 21 maart 2015, 19:00

Op een donker wordend sportpark arriveerden tegen de klok van zeven uur maar liefst 35 gladiatoren die de Playstations tot het uiterste zouden gaan testen met hun voetbal ervaring. In een door Van Der Poel Elektro opgebouwde arena stonden maar liefst 6 televisies klaar voor een groots toernooi.  Voor de overige spelers en toeschouwers was middels een lint de arena afgezet zodat degene die moesten spelen vrij ruimte hadden om hun technieken ten toon te spreiden. Ellen Damen had de supervisie en controle over dit evenement en zij heeft dit met verve klaar gespeeld. Het randgebeuren zoals verfrissingen voor de deelnemers was ook in prima handen bij een aantal vrijwilligers, er was zelfs een spreker ingehuurd die de finale heeft becommentarieerd. Telkens waren er rondes van 4 minuten waar de deelnemers elkaar konden proberen te verslaan.

Met een groot publiek achter de spelers vlogen de doelpunten op de velden (schermen)  1 t/m 5 ons om de oren. Hiernaast had Ellen ook geregeld dat de wedstrijd Utrecht – NAC live op het zesde scherm te volgen was wat de sfeer, zeker door het goede resultaat van NAC, positief beïnvloede. Al met al een sportief geweld in de kantine waar uiteindelijk, na veel verlengingen tegen half elf de finale van de sterkste twee werd gespeeld. Hier gold: wie het eerste doelpunt maakt is de FIFA-kampioen van VV Zundert. De giganten Thymen Nelemans en Niek Havermans traden aan op veld/scherm 3. Aanvankelijk leek Schalke04, het team van Thymen, de wedstrijd te bedwingen met goed voetbal echter de keeper van Niek Havermans/AS Roma wist de bal menig maal te keren. Uiteindelijk bracht een uitbraak van AS Roma een geweldige druk op de defensie van Schalke04 en door slordig uitverdedigen wist AC Roma te scoren. Winnaar Niek Havermans !!! Dit nieuwe evenement binnen VV Zundert mag als een waarlijk succes worden bijgeschreven. Benieuwd of de bekerwinnaar volgend jaar zijn titel gaat verdedigen!