EERSTE UITOVERWINNING VOOR ZUNDERT

maandag 15 oktober 2012, 21:00

In een niet al te beste wedstrijd heeft Zundert afgelopen zondag 3 belangrijke punten bij haar totaal kunnen bijschrijven. Te veel spelers haalden hun niveau niet waardoor het voor de trouwe supportersschare een rommelige wedstrijd werd met veel onnodig balverlies en weinig mooie momenten. De goal van Fabian Nelemans in de 83e minuut, die de perfecte voorzet van Wim Kas in een tijd achter de doelman van Beek Vooruit deponeerde was dan ook het hoogtepunt van de wedstrijd.

In de eerste helft waren de acties van Jesse Mouws over links en Wim Kas over rechts momenten die voor enig gevaar voor het doel van Beek Vooruit zorgden. Ook Etienne werd in de eerste periode enkele malen getest door Beek Vooruit. Als vanouds was Etienne weer een rots in de branding en klaarde zonder veel moeite de enkele doelpogingen.

In de tweede helft begon Beek Vooruit sterker dan Zundert. De eerste en enigste grote kans voor Beek Vooruit, ongeveer 10 minuten na rust, werd veel te zwak ingeschoten waardoor Etienne de bal simpel kon oprapen. Gaandeweg de 2e helft kwam Zundert wat beter in haar spel. Dit omdat Roy Jacobs steeds meer zijn stempel op de wedstrijd kon drukken. Het laatste kwartier van de wedstrijd was dan ook voor Zundert en begon met een goed genomen vrije schop van Roy. Even  later gevolgd door een vloeiende combinatie met Wim, waaruit Fabian uiteindelijk de 0-1 kon aantekenen. Beek Vooruit was geslagen. Zundert kreeg in de resterende tijd van de wedstrijd nog de beste mogelijkheden. Een grotere uitslag zou niet terecht zijn geweest. Met de 0-1 mochten we dik en dik tevreden zijn.

Zondag a.s. de inhaalwedstrijd tegen Rijen. Gezien de stand op de ranglijst weer een belangrijke klus om te klaren.