Edwin Dobbe trainer en coach Zundert 2.

woensdag 12 juni 2024, 18:00

Edwin Dobbe trainer en coach Zundert 2.

Niet alleen Zundert 2 heeft promotie gemaakt. Ook trainer-coach Edwin Dobbe maakt een stapje binnen v.v. Zundert. Hij neemt de rol van trainer-coach over van Roy Jacobs.

Op 24 januari hebben we nog gecommuniceerd dat Roy nog een jaar voor de groep zou staan. Intussen is het idee om zelf weer te gaan voetballen gaan kriebelen. Roy maakt volgend jaar dus weer als speler deel uit van de selectie. Wellicht in het team dat hij vorig jaar trainde, maar Roy kennende zal de ambitie bij Zundert 1 liggen.

Dit betekende dus wel schakelen voor de technische commissie nadat Roy had besloten weer te gaan voetballen bij de selectie van Zundert.  Eerst keuze was de huidige trainer van Zundert 3 Edwin Dobbe. Hij kent de selectie en heeft prima gepresenteerd bij het derde selectie elftal.  De technische commissie geeft dan ook aan blij te zijn dat hij deze uitdaging wil aan gaan samen met de leiders Rob en Mathijs en met ondersteuning van hoofdtrainer Jan Hereijgers Jr.

Edwin is geen onbekende op het sportpark. Jarenlang denderde hij als meedogenloze back over de flanken bij Zundert 5. Later toen de kinderen gingen voetballen, nam hij z’n verantwoordelijkheid en werd jeugdtrainer en coach. En heel knap ook bij teams waar zijn zoons niet speelden. Diverse teams heeft hij getraind. Van de E1, het laatste jaar op een half veld, via de JO13 voor het eerst op een heel veld, naar ook tweede teams in een leeftijdscategorie. En de JO15-1 en de JO17-1. Edwin heeft hierin laten zien een goede trainer coach te zijn. En ook dat  hij werken buiten de spotlights niet schuwt. Voor hij in 1997 in Zundert neerstreek, voetbalde hij bij diverse verenigingen in Delft in de eerste elftallen.

Vorig jaar nam hij vlak voor de start van het seizoen de taak als trainer – coach van Zundert 3 op zich. Met de afspraak ná de winterstop volledig inzetbaar te zijn voor dit team bij zowel trainingen als wedstrijden. Of het met de aanwezigheid van Edwin te maken had, is moeilijk te bewijzen, maar alle wedstrijden voor de winterstop en de eerste na de break gingen verloren. Daarna volgende een ommekeer en opmars op de ranglijst. In de volgende 12 wedstrijden werden 21 punten verzameld en maakte Zundert 3 een stap van plaats 12 naar een verdienstelijke achtste positie in de eindranglijst. In de laatste 7 wedstrijden werd nog maar 1 maal een nederlaag geleden. Het ultieme bewijs van de stijgende lijn die Zundert 3 onder leiding van Edwin doormaakte.

Edwin gaf aan blij te zijn met de promotie van Zundert 2, maar het ook wel spannend te vinden om te debuteren op eerste klasse niveau. Hij gaf verder aan niet bang te zijn voor een uitdaging en veel zin te hebben om met de jonge en talentvolle groep van Zundert 2 aan het werk te gaan.

Wij zijn ervan overtuigd dat we hiermee een kundige opvolger van Roy hebben gevonden. Verder zijn we trots dat we weer een trainer van binnen de vereniging hebben kunnen aanstellen, iemand die de cultuur goed aanvoelt. Edwin, veel succes en vooral veel plezier! HUP ZUNDERT!