Drie jeugdteams bekeren door

zondag 28 november 2010, 18:00

Zundert D2 trad thuis aan tegen VVR D4 en moest minimaal gelijk spelen om een ronde verder te komen. De wedstrijd eindigde in 2-2 waadoor Zundert op basis van een beter doelsaldo verder gaat.

Zundert B1 was feitelijk al geplaatst en moest in de laatste poule wedstrijd aantreden tegen Moerse Boys B1 dat in de andere 2e klasse speelt. Een echte derby waar prestige op het spel stond. Zundert liet er geen gras over groeien en won gedecideerd met 1-6 in Klein-Zundert

Zundert C1 had het niet getroffen in de bekerpoule. Twee hoofdklassers en 1e klasser Moerse Boys dat ook concurrent is in de competitie. Tegen Dongen, koploper in de hoofdklasse A behaalde Zundert een verdienstelijk gelijkspel. Uit tegen Baronie C1, koploper in de andere hoofdklasse werd zeer verrassend gewonnen met 2-3. Om een ronde verder tekomen moest de C1 winnen van concurrent Moerse Boys. Daarnaast was het resultaat van Dongen C1 - Baronie C1 nog van belang. In het eerder gespeelde competitieduel wist Moerse Boys er op de valreep nog een gelijkspel uit te slepen na een twee nul achterstand bij rust.

Ook deze keer was er veel publiek op de derby aanwezig en ook de scouts waren weer van de partij. Moerse Boys C1 begon de wedstrijd met veel druk op de bal, Zundert C1 was in deze beginfase wat zoekende naar de juiste balans. Na 10 minuten spelen werd het 1-0 voor Moerse Boys, nadat op de achterlijn twee man werden uitgespeeld door de spits van Moerse Boys en hij de bal panklaar kon leggen op de inkomende middenvelder. Na de achterstand komt Zundert C1 steeds beter in het spel en het spel verlegd zich meer en meer op de helft van Moerse Boys. Halverwege de eerste helft is het Ganio die zijn man uitspeelt, binnendoorkomt, de bal in de hoek plaatst en de 1-1 aantekent. Even later is er de 1-2 als de crosspass van uitblinker Ganio op de binnendoor komende Sjoerd wordt gegeven die beheerst de bal binnenschiet. Pal voor rust weet Moerse Boys tegen de spelverhouding in toch weer gelijk te maken. Na rust is het Zundert C1 dat het goede spel van de 1e helft door weet te zetten. Al snel na rust scoort Tjeu de 2-3 uit een afvallende bal uit een corner. Als uitblinker Younes  de gevaarlijkste man van Moerse Boys uit de wedstrijd speelt kan Moerse Boys niet meer gevaarlijk zijn.  Het spel speelt zich voornamelijk af op de helft van Moerse Boys en de 2-4 is geen verrassing, de bal wordt door Sjoerd onderschept het schot wordt gelost door de keeper en Wail scoort beheerst. De eindstand wordt bepaald door weer Ganio, die schitterend vrij wordt gezet door Wail. Knappe prestatie van onze boys en nu maar hopen op weer een leuke tegenstander in het beker toernooi. (De andere wedstrijd tussen Dongen en Baronie eindigde in 1-5)