Dreun voor Zundert

maandag 6 oktober 2014, 18:50

De Dordtenaren startte fel en kregen na drie minuten de eerste mogelijkheid. In de 7e minuut was het wel raak. Verdediger Pieter Dictus wilde de situatie voetballend oplossen i.p.v. de bal weg te rossen. De bal werd simpel op de vrijstaande spits gelegd die Thomas geen schijn van kans gaf (1-0). Zundert moest dus gelijk aan de bak en dat was het begin van een leuke wedstrijd. In de 10e, 12e en 13e minuut kregen achtereenvolgens Jesse, Denis en Fabian de mogelijkheid de stand weer gelijk te trekken. Met name de mogelijkheid van Fabian was een 100% kans. Een afgemeten voorzet van Jesse werd helaas door hem verkeerd ingeschat. Zo ging het spel een lange tijd op en neer. Dubbeldam hanteerde de lange bal en Zundert etaleerde haar voetbalkwaliteiten. In de 30e minuut van de wedstrijd onderscheidde de pas 17 jarige doelman van Dubbeldam zich met een sublieme reactie op de geplaatste kopbal van Denis in de kruising van het doel. Dubbeldam sprong veel beter met de kansen om, dat bleek 5 minuten later. Na een afgeslagen aanval zette de laatste man van Dubbeldam op links aan, passeerde de halve verdediging, legde de bal strak terug, die ook weer onhoudbaar werd afgemaakt (2-0). Dit was ook de ruststand.

In de tweede helft werd het allemaal een stuk minder. Dit werd met name veroorzaakt door een snelle goal van Dubbeldam. Een zoveelste lang bal van Dubbeldam werd ditmaal door de achterhoede verkeerd verwerkt en panklaar voor de voeten van de spits van Dubbeldam gelegd. (3-0). Zundert kreeg nog enkele kleine mogelijkheden om de eer te redden, maar ook dat wilde niet lukken. Vlak voor tijd werd het nog 4 – 0, een goal voor de statistieken.

Zondag a.s. tegen TVC Breda op een kort gemaaid A-veld zal het zeker weer beter gaan.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Rob Luijten, Niek Damen, Frenk Zagers, Pieter Dictus, Fabian Nelemans, Olivier van Hassel (Thijs Damen), Niels Damen (Gaynio Aarts), Denis Vujcic, Maikel Zagers, Jesse Mouws