Dames winnen met 5-1 van Vivoo

zondag 22 januari 2012, 18:00

Voor vandaag stond de inhaalwedstrijd tegen Vivoo op het programma. Om aansluiting met de subtop te behouden zou het goed zijn om te winnen.

Zundert begint goed aan de wedstrijd en zet veel druk op de achterhoede van Vivoo. Na 5 min. mag Zundert een vrije trap nemen op de rand van de 16 meter. Mandy zet zich achter de bal en krult de bal onberispelijk in de rechterbovenhoek 1-0. Vivoo blijkt al snel een gelijkwaardige tegenstander te zijn en Zundert mag van geluk spreken als een corner door iedereen gemist wordt. Stilstaande momenten blijkt het belangrijkste wapenfeit. Vivoo heeft de eerste helft ook enkele goeie kansen die gelukkig voor Zundert worden gemist. na een half uur komt Zundert op 2-0 als Ellen Br. een dieptepass geeft op Hilde die alleen op de keeper kan afgaan. In eerste instantie speelt ze de bal te ver voor zich uit, maar in de kluts weet ze toch te scoren. Even later weet Marthe zich vrij te spelen maar haar schot gaat over.

In de tweede helft is het Zundert dat direct het initiatief neemt en in de 60e min. de 3-0 laat aantekenen. Ankie schiet tegen de keeper op en de terugkerende bal wordt door Marthe binnen geschoten. 5 min. later is het Hilde die een pasje kan verlengen van de goed spelende Monique en het staat 4-0. Kort daarna is het Marthe die vergeet de bal breed te leggen en daardoor Zundert niet kan scoren. In de 77 min. is het Nicole die een voorzet van Marthe met buitenkant rechts weet te benutten. Vivoo kan in de laatste minuut van de wedstrijd nog iets terug doen en de eer weet te redden. Eindstand 5-1.