Club van de week

donderdag 29 maart 2012, 22:10

VOETBAL.NL heeft vv Zundert uitgekozen tot Club van de week. Het unieke vroege kampioenschap van Zundert 1 was hiervoor van doorslaggevende betekenis. Onderstaand het interview met trainer Coen Rijppaert dat te lezen is op de voetbalsite van de KNVB. (http://senioren.voetbal.nl/node/21111)

Club van de Week: v.v. Zundert

Uitgegeven: 26 maart 2012 20:22
Laatst gewijzigd: 26 maart 2012 20:22

Bron: KNVB De redactie van Voetbal.nl blikt terug en zet elke maandag de prestatie van één club in de spotlights. Deze week: v.v. Zundert.

Het is nog niet eens april, of de eerste kampioenen zijn al bekend. v.v. Zundert pakte een week geleden al de titel in de vierde klasse D, na een 0-0 gelijkspel tegen Bavel. De club is de eerste kampioen van West-Brabant. Na een verblijf van tien jaar in de vierde klasse, gaat Zundert het volgend seizoen een niveautje hoger proberen.

Trainer Coen Rijppaert, gefeliciteerd! Jullie zijn er vroeg bij met de titel! Hoe krijgen jullie dat voor elkaar?
,,Door alle wedstrijden te winnen! Nee, om eerlijk te zijn, zijn we vorig jaar met Zundert een nieuw traject gestart. De vereniging heeft een goede organisatie en voert een goed beleid. Daar plukt de club nu de vruchten van. In de winterstop van vorig seizoen hebben we bij elkaar gezeten en gezegd dat we dit jaar de basis voor de titel wilden leggen. Aan het begin van dit seizoen trof ik dan ook een erg gretige groep. En hoe meer we wonnen, hoe enthousiaster de groep werd.”

Toch is het knap. De ploeg speelt al tien jaar in de vierde klasse, werd vorig jaar nog zevende en dit seizoen worden jullie met overmacht kampioen.
,,Ik moet zeggen dat ik het niet verwacht had. Vorig jaar zijn er tien spelers doorgestroomd uit de jeugd, dat maakt je selectie natuurlijk een stuk breder. Ik zag dat het team potentie had en ook dat we progressie boekten, maar ik had niet verwacht dat we dit seizoen al kampioenskandidaat zouden zijn. We hebben onszelf verbaasd.”

De titel nog een beetje gevierd?
,,Zeker weten. We hebben het heel goed gevierd. We speelden de kampioenswedstrijd uit tegen Bavel. Drie supportersbussen zijn er mee gekomen. Uiteindelijk zaten er zo’n driehonderd mensen uit Zundert langs de kant, allemaal in het roodzwart gekleed. Kinderen liepen met beschilderde gezichten rond, dat geeft toch aan hoezeer de club in het dorp leeft. Daarnaast waren ook de jongens van het tweede en derde aanwezig. Dat vind ik belangrijk. Er moet een goede wisselwerking zijn tussen de teams binnen de vereniging. Jongens uit het tweede moeten toch klaar staan als we ze nodig hebben.”

En na de wedstrijd ging het feest in Zundert verder?
,,Bij terugkomst werden we met een erehaag en veel vuurwerk ontvangen. Ik was echt onder de indruk van alle blije mensen die ik zag. De dag nadat we de titel pakten zijn we om twaalf uur met de groep bijeen gekomen om te lunchen. Vervolgens zijn we met een kar door het dorp gereden en op het stadhuis ontvangen. We hebben de titel dus twee dagen lang flink gevierd.”

Hoe nu verder? Maakt Zundert kans in de derde klasse?
,,Dat moet blijken. Ik wil zelf nooit te ver vooruitkijken. Dat hebben we dit seizoen ook niet gedaan. We hebben het per wedstrijd bekeken. Wel zullen we de komende periode gaan oefenen tegen tweede- en derdeklassers en ook zullen we op de training specifieke vormen gaan oefenen die eerder dit seizoen nog niet aan bod zijn gekomen. Ik ga er vanuit dat de groep voor volgend seizoen bij elkaar blijft. Zelf heb ik ook bijgetekend. Ik was er snel uit met de club. Volgend jaar gaan we een nieuwe stap zetten.”