Beter Zundert deelt punten met Sprundel

maandag 28 maart 2011, 23:39

Beter Zundert deelt de punten met Sprundel

De derby tussen beide roodzwarte verenigingen was pittig doch sportief. Ondanks de 1-1 eindstand waar ieder vrede mee had was het Zundert dat het meest aanspraak mocht maken op de winst.

Op het slechte, hobbelige veld van  sportpark de Kerlinge startte Zundert zonder de geblesseerde basisspelers Kees Bullens en Roy Jacobs. In het begin een veel feller Sprundel dat Zundert in de verdrukking bracht. Zundert beet van zich af, kwam beter in haar spel en werd voetballend sterker dan Sprundel. Met name Fabian Nelemans, die voor het eerst vanaf de aftrap mocht starten speelde een geweldige wedstrijd. Heel Zundert veerde op nadat Erwin Braspenning het kopduel van de keeper won en de bal over de doellijn ging. De dienstdoende arbiter zag echter een overtreding van Erwin en keurde vervolgens het doelpunt af.  Na een half uur spelen floot de scheidsrechter voor een overtreding op Erwin ter hoogte van de penaltystip. Verbazing alom bij de Zundert-supporters die geen van allen de overtreding hadden waargenomen. Hun verbazing werd nog groter toen de leidsman de bal buiten de 16m legde en een vrije trap aan Zundert gaf. Erwin zelf plaatste zich achter de bal en joeg de bal snoeihard in de kruising. 0-1.  Na de rust een meer op en neer gaand spelbeeld waarin beide ploegen wat kleine kansjes kregen. Sprundel kwam op 1-1 toen een Sprundelspeler op zichzelf passte en alleen voor Etiënne verscheen. 1-1. Een kwartier voor tijd werd verdediger Rob Luiten uitgelokt door een Sprundelspeler en moest van de scheidsrechter met rood het veld verlaten. Ondanks het ondertal wist Zundert zich nog enkele goede kansen te creëren. Een vrije trap belande op de lat en een vrije schietkans voor doel werd jammerlijk gemist. Ook Sprundel kreeg nog enkel mogelijkheden maar de 1-1 stand bleef op het scorebord.

A.s zondag speelt Zundert vriendschappelijk tegen derdeklasser Steenbergen. De wedstrijd vangt aan om 12.00 uur op sportpark de Wildert