BELANGRIJKE WINST ZUNDERT

maandag 15 april 2013, 20:00

Dirk van Hasselt kon vanwege een knieblessure niet starten. Daarom kreeg Olivier van Hassel een plaats in het centrum van de verdediging. Zundert startte goed aan de wedstrijd, speelde verzorgd voetbal. Het had echter onvoldoende stootkracht voorin. Het ontbrak duidelijk aan een aanspeelpunt. Desondanks waren er toch diverse goede mogelijkheden. Enkele kopmogelijkheden uit corners en vrije trap werden niet goed ingeschat. In de 13e minuut kreeg Fabian de eerste kopkans uit een corner. Hij raakte de bal niet echt goed en kopte over. In de 18e minuut kopte Denis onder de bal door na een goed genomen vrije trap. Gilze brak een enkele keer gevaarlijk door. Na ruim 20 minuten scoorde Gilze, maar het doelpunt werd vanwege buitenspel afgekeurd. Een vrije trap van Niels Damen ging over. Hierna ontstond een wat rommelige fase in de wedstrijd. In de 38e minuut een goed opgezette aanval van Zundert. Olivier verzond een strakke pass op Roy, die een prima voorzet gaf. Maar weer geen resultaat.  Na een kleine 40 minuten kwam Gilze toch op voorsprong, omdat op links te nonchalant werd verdedigd. Daardoor kwam een Gilze-speler net buiten de zestien in balbezit. Met een prachtig en hard schot werd Etienne verslagen.

Na de thee kwam Jesse in de ploeg voor Denis. Zundert trok meteen ten aanval. Dit had ook direct resultaat. De mee opgekomen Rob Luijten gaf een strakke harde voorzet, die via een Gilze-verdediger in het doel verdween. Amper 4 minuten later scoorde Zundert de 2-1. Een vrije trap van Dorus Valk belandde bij Tim Goethals, die meteen doortikte op uitblinker Roy Jacobs. Hij schoot de bal onberispelijk binnen. Helaas moest Jesse na 10 minuten weer het veld verlaten vanwege een enkelblessure. Erwin kwam hem vervangen. Zundert bleef aandringen en de eerste goede kans was voor Fabian. Zijn goede schot werd overgetikt door de Gilze-goalie. Ook Erwin kreeg enkele mogelijkheden. Eerst een kopbal, die maar net over ging. Maar ook een direct schot van hem had een beter lot verdiend. Fabian kreeg in de 75e minuut nog een goede schietkans. Zijn harde schot was helaas net iets te hoog gericht. In de slotfase moest ook Wim het veld geblesseerd verlaten, waardoor ook Frenk Zagers nog mocht invallen.  Gilze probeerde nog de gelijkmaker te forceren, maar door een niet aflatende inzet sleepte Zundert de overwinning over de streep.

Al met al een verdiende overwinning. Een mooie opsteker om a.s. zondag het thuisduel met Beek-Vooruit met vertrouwen tegemoet te zien. Dit wordt een cruciaal duel voor het (rechtstreekse) behoud in de 3e klasse. Alle supporters van roodzwart zijn uitgenodigd om dit jonge Zundert hierbij met alle middelen te ondersteunen.

(De opstelling: Etienne Hereijgers, Rob Luijten,  Niek Daamen, Olivier van Hassel, Dorus Valk, Niels Damen, Roy Jacobs, Wim Kas, Denis Vujcic, Fabian Nelemans, Tim Goethals. Wisselspelers: Erwin Braspenning, Jesse Mouws, Frenk Zagers, Thomas van Nederkassel)