Bekerverlies Dames

zondag 15 januari 2012, 20:35

Op een koude zondagmorgen moesten de Zunderste dames vandaag voor de 4e ronde beker aantreden tegen het Zeeuws Vlaanderse Terneuzen op Sportpark de Vliegende Hollander.

De eerste kans is voor Zundert als Anke Domen 2 tegenstanders weet te passeren en de bal knap breed legt op Mandy, haar schot wordt echter gestopt door de keepster. In de 20e min. een schot van Marthe dat naast de verkeerde kant van de paal gaat. Op dat moment heeft Zundert het betere van het spel. In de 25e min. wordt Mandy na een steekpass ten onrechte door de warrig fluitende scheidsrechter terug gefloten wegens buitenspel. Als een minuut later onze grensrechter Ruud vlagt voor buitenspel van de Terneuzense spits ziet de arbiter dit niet en laat doorspelen, waardoor Terneuzen op 1-0 kan komen. (Merkwaardig dat in deze fase van het seizoen, slechts enkele inhaalwedstrijden en bekerwedstrijden werden vandaag gespeeld, de KNVB geen KNVB-scheidsrechter aanstelt.) Een minuut later komt Terneuzen zelfs op 2-0 na een mooie aanval, nadat de snelle linkshalf de achterlijn weet te halen, de bal knap terug legt op randje 16 meter en de bal direct in de uiterste hoek wordt geplaatst.

Zundert geeft niet op en probeert iets terug te doen. In de 31e minuut kan Marthe alleen op de keeper afgaan. Het schot wordt door de keeper knap over getikt. In de 35 min. gaat Ankie via de rechterflank op snelheid door en geeft een voorzet op Marthe. Schot gaat via een verdediger naast. Ruststand gezien het vertoonde spel een onverdiende 2-0 voorsprong voor Terneuzen.

Na de rust gaat Zundert op zoek naar de aansluitingstreffer. In de 51e minuut krijgt Hilde een prima mogelijkheid als ze na een combinatie tussen Nicole en Ankie een prima schietkans krijgt alleen voor de keeper. Het schot wordt door de keeper uit de linkerhoek tot corner verwerkt. Een afstandsschot van Mandy gaat in de 55e minuut net naast. In de 60e moet Ellen Br. assistentie verlenen op de doellijn bij één van de spaarzame counters. In de 67 min. gaat een vrije trap van Marthe rakelings langs de kruising. Zundert komt in de 83e min. terug in de wedstrijd als Marthe vanaf de middenlijn alleen op de keeper kan afgaan en laag onder de keeper door weet te scoren. De Zundertse dames blijven knokken en gaan verder op jacht naar de gelijkmaker. Ellen Br. heeft pech als haar schot rakelings naast gaat. In de 87e min. gaat Ankie door over rechts en haar prima voorzet wordt door Hilde niet goed geraakt waardoor de bal naast gaat. Als de scheidsrechter fluit voor het einde van de wedstrijd verlaten de Zundertse dames met opgeheven hoofd het veld. Ondanks dat deze wedstrijd werd verloren, kunnen de dames met vertrouwen de resterende wedstrijden van de competitie tegemoet zien, te beginnen as. zondag tegen Vivoo.