Algemene ledenvergadering

vrijdag 18 oktober 2024, 17:00

Algemene Ledenvergadering donderdag 17 oktober

Donderdag 17 oktober werd voor alle leden en ‘ouders van jeugdleden’ in de kantine de jaarlijkse ledenvergadering gehouden. De opkomst was net als voorgaande jaren sinds het verschuiven naar een trainingsavond goed.

Om te beginnen de gebruikelijke stilte voor de leden die ons ontvallen zijn, waaronder erelid Johan van Hassel. Vervolgens een terugblik op de periode tussen de jaarvergaderingen, daarna was er een kijkje in de toekomst. Naast onderwerpen als de financiële verantwoording, vrijwilligersbeleid en andere ontwikkelingen, stonden we ook stil bij de stand van zaken m.b.t. de velden, de genomen acties en de afspraken met de gemeente en uitvoerende partijen hierover.

Het bestuur deed ook weer een dringend appél op de aanwezige en niet-aanwezige leden om enige vrijwilligerstaken op te pakken. Hetzij alleen, hetzij in een poule met anderen of in een duo. Alles is mogelijk en alle hulp is welkom en nodig. De uitnodiging om aan de bestuursleden meer informatie te vragen staat open. Tijdens de vergadering melden zich gelukkig al een aantal aanwezigen spontaan aan. Hulde hiervoor!

De huidige financiële situatie is aanvaardbaar mede dankzij de inzet van vrijwilligers, de opgebouwde buffer en genomen maatregelen. En natuurlijk door onze trouwe sponsoren. Gezien de gestegen energiekosten en de verhogingen van de huur door de gemeente is er wel zorg voor de komende jaren. Grote zorg zelfs.

Ook waren de gebruikelijke verkiezingen aan de orde. Zowel penningmeester Frank van Loon als Eduard van Elsacker werden unaniem voor drie jaar herkozen. Voor de vorig jaar afgetreden Corné Verschuuren werd Heidi van den Eijnden – van Hassel ook unaniem gekozen. Waardoor het bestuur nu officieel uit zeven leden bestaat. Er zijn dus twee vacatures. Corné werd door voorzitter Sacha bedankt voor een extra onofficieel jaar in het hoofdbestuur. Sacha zelf gaf aan te twijfelen om zijn termijn volgend jaar te verlengen. Vooral omdat de periode van vier jaar vanaf nu, erg lang voelt. Het voorstel van Sacha om in ieder geval twee jaar door te gaan, werd met goedkeuring en applaus ontvangen.

Vervolgens volgde in de rondvraag nog enkele nuttige en zinvolle discussies die hopelijk gaan bijdragen aan een nog sterkere vereniging, nog betere voorzieningen en bijna niet voor te stellen, nog meer kantineplezier!

Het avondje werd afgesloten met een rondje van de club.