Algemene Ledenvergadering eert excellerende vrijwilligers

woensdag 1 november 2017, 22:30

V.V. Zundert is blij met alle vrijwilligers en bedankt deze jaarlijks met de vrijwilligersdag, waarbij ook de verenigingsman en -vrouw van het jaar bekend gemaakt worden.

Op de afgelopen algemene ledenvergadering werden drie door de wol geverfde clubiconen extra in het zonnetje gezet. Marty van de Wouw en Hans Damen werden benoemd tot Lid van Verdienste. Martin van Erk kreeg zelfs de titel van Erelid. Een titel die niet vaak vergeven wordt. Hans werd verrast door zijn vrouw Ingeborg die de bijbehorende bloemen overhandigde. Hetzelfde overkwam Martin later met zijn Eduarda. Hiermee kregen de feestelijkheden een extra persoonlijk tintje. En blijkt maar weer eens dat achter iedere vrijwilliger een vrouw (of man) moet staan die achter de inspanningen van de partner staat.

Alledrie de heren hebben op uiteenlopende vlakken veel betekend voor V.V. Zundert. Zonder volledig te willen en kunnen zijn, hier een korte bloemlezing uit de verdiensten van deze vrijwilligers. Zij die met hun tomeloze inzet voor én achter de schermen de vereniging mede gebracht hebben naar de sportieve, gezonde en gezellige positie die het nu inneemt in de Zundertse samenleving.

Lid van verdienste Marty van der Wouw:

Duizendpoot, die op allerlei vlakken actief was en is. Is al 11 jaar speler-leider van Zundert zaterdag-2. Is daarnaast al sinds mensenheugenis lid en voorzitter van de Activiteitencommissie. Heeft vanuit onder andere deze commissie ook 12 jaar lang in het hoofdbestuur deelgenomen. Daarnaast zijn vooral zijn inspanningen voor de kantine erg belangrijk voor V.V. Zundert. De kantine is namelijk 1 van de 3 grote pijlers waar de vereniging op draait. Door actief te zijn met planningen, met bestellingen, met de eisen voor de vergunning en alles wat hierbij hoort heeft Marty velen direct of indirect fantastische middagen en avonden in de kantine bezorgd. En dit vaak vanuit een rol op de achtergrond. Ook is hij jeugdleider geweest en heeft hij 9 jaar in het jeugdbestuur gefunctioneerd.

Lid van verdienste Hans Damen

Op alle vlakken is Hans de afgelopen decennia het technische gezicht van de vereniging geweest. Hele generaties zijn opgegroeid met trainingen van Hans, of zijn hem op een andere manier in de Zundert carrière tegengekomen. Naast de 199 wedstrijden die hij speelde voor Zundert 1, geeft Hans al sinds zijn twintigste trainingen aan jeugdelftallen. Vanuit die hoedanigheid heeft hij ook deel uitgemaakt van het jeugdbestuur. Op technisch vlak zijn de taken Technisch coördinator jeugd en coördinator A/B jeugd belangrijke taken die hij in de jeugdafdeling met veel enthousiasme en drive op zich genomen heeft. Intussen is Hans ook 16 jaar lid van de technische commissie, waarvan maar liefst 15 jaar als voorzitter. Vanuit deze commissie heeft Hans de laatste 15 jaar ook de technische portefeuille in het hoofdbestuur bekleed. Dat ook op andere vlakken een beroep op hem gedaan kon en kan worden, blijkt o.a. uit de jaren dat hij grensrechter was van Zundert 3. Intussen hanteert hij nu al weer 10 jaar de vlag bij Zundert 2. Verder is daar zijn rol als clubscheidsrechter en was hij ook jaren leider bij Zundert 1. Hierbij heeft hij als de vereniging een beroep op hem deed de trainersfunctie van zowel Zundert 1 als Zundert 2 op interim basis op zich genomen. De hele opsomming klinkt voor de vaste volgers heel bekend.

Erelid Martin van Erk

Naast spelend lid in alle mogelijk denkbare elftallen, was hij jarenlang redactielid van clubblad “de Spil”. Hij was tevens voorzitter van de commissie die het toenmalige beleidsplan opgesteld heeft, waar Zundert jaren mee verder kon. Ook heeft hij zich bovenmatig ingespannen voor het G-voetbal in de vereniging waar hij 21 jaar coördinator van was en waarvoor hij ook 20 jaar de trainingen verzorgd heeft. Al weer 4 jaar geeft hij nu training aan meisjes- en damesteams. Vanuit zijn professie als architect is hij het creatieve brein bij het tot stand komen van zowel de krachtige tribune als de sfeervolle ”nieuwe” kantine. De creativiteit gebruikte hij later voor het schrijven van wedstrijdverslagen, wedstrijdinfo’s en het beheren van de website. En bovenal was Martin 21 jaar lid van het bestuur, waarvan 15 jaar in het dagelijks bestuur als secretaris. Tijdens zijn bestuurdersperiode was hij nog voor een korte periode vlagger van het tweede, trainer van de overige senioren en draaide hij mee in de zondagwedstrijdcoördinatie en donderdagse kantinediensten.

Na de mooie woorden van voorzitter Fred Verheijen en de fotomomenten met de aanwezige gezinsleden, nam Martin aan het einde van de vergadering nog het woord. In een emotioneel betoog droeg hij zijn erelidmaatschap mede op aan zijn overleden broer Peter, die ook heel veel voor de vereniging deed en voor hem de inspiratie was om ook zijn steentje bij te dragen aan de activiteiten van V.V. Zundert. De drukbezochte ledenvergadering besloot met een ovationeel applaus voor de drie leden die zoveel betekend hebben, betekenen en beloofd hebben nog te gaan betekenen voor de mooiste club in rood-zwart!