Afscheid nemen is niet altijd gemakkelijk.

zaterdag 17 mei 2014, 17:30

Na vele jaren trouw in dienst te zijn geweest bij de Dames van Zundert 1 namen de laatste thuiswedstrijd op 4 mei een vijftal dames afscheid. Franske van Hassel, Anke Daamen, Ellen Braspenning, Anke Domen en Karin Gosens hebben besloten om met het voetballen te stoppen en hun vrije tijd aan andere activiteiten te spenderen. Als je gaat optellen hoeveel competitiewedstrijden deze dames in totaal samen met elkaar in het veld hebben gestaan, kom je uit op minimaal 1.000 wedstrijden, maar dit zullen er vast nog meer zijn. Met tranen in hun ogen werd van de vijf dames na hun laatste wedstrijd thuis tegen Marjola Girls op passende wijze en met veel waardering voor hun inzet afscheid genomen. VV Zundert gaat het talent en gezelligheid van deze vijf dames zeker missen, maar de verwachting is dat zij nog regelmatig de weg naar Sportpark de Wildert weten te vinden.

Een kleine terugblik op de carrières:
Beide Ankes, Ellen en Karin begonnen in de meiden en werden kampioen in het seizoen 2002-2003 onder leiding van Frank van Loon en Matti van Aert. Daarna werd de overstap naar de dames gemaakt en na een jaar maakten ze deel uit van het eerste damesteam binnen de selectie Een succesvolle beslissing, want in het seizoen 2004-2005 werd er o.l.v. trainer John Michielsen gepromoveerd naar de vierde klasse. Het jaar daarop zat ook Franske bij deze talentvolle dames, zij heeft natuurlijk de langste voetbalcarriëre van allemaal, al is het maar vanwege het feit dat ze met pa Louis al van jongs af aan op de voetbalvelden te vinden is. Helaas komt ze pas bij de dames in beeld in het seizoen 2005-2006. Ook Anke Domen sluit aan bij het eerste elftal in het seizoen 2005-2006. In het seizoen 2008-2009 promoveerden de dames naar de derde klasse onder leiding van Louis van Hassel, allen present behalve Ellen Bras, die komt na een korte tussenpoos weer terug in 20??