Adam van Rijckevorsel nieuw gezicht bij VV Zundert

dinsdag 29 augustus 2017, 21:30

Na jarenlang de bekende Zundertse gezichten van Eduard van Elsacker en Piet Jacobs als staf van Zundert 2 op sportpark de Wildert tegen te zijn komen, is het dit seizoen de beurt aan de in Effen woonachtige Adam van Rijckevorsel om de training en coaching van dit team voor z’n rekening te nemen. Omdat Adam z’n roots niet in de vereniging liggen, tijd om hem even kort te introduceren.

Dat kort zal niet meevallen, wat ondanks z’n 27 jaar, heeft Adam al een indrukwekkend CV op gebouwd. Opgegroeid in Breda heeft hij voor Groen Wit, Baronie, Beek Vooruit en Bavel gespeeld. Waarbij hij sinds z’n 16e al diverse jeugdteams getraind heeft. Nadat hij het CIOS heeft afgerond en het diploma Trainer/Coach 2 heeft behaald, wil hij op eigen benen staan als trainer-coach van een seniorenteam.

De ambitieuze trainer en ondernemer, heeft veel zin om aan de slag te gaan met de spelers van Zundert 2. De eerste indrukken zijn dan ook positief. Dat Adam een druk baasje is, blijkt wel uit alle activiteiten die hij als zelfstandig ondernemer ontplooit op diverse gebieden, waarbij zijn werkzaamheden als video-analist bij onder meer de jeugd van NAC Breda, Celtic en Everton de voetballiefhebbers zullen aanspreken. Ook heeft hij hiervoor een online platform voor opgezet, namelijk de website www.devideoanalist.nl Hij heeft een echte passie voor ondernemen en dan wel op een fairtrade manier. Adam heeft ook een passie voor voetbal en coachen, waarbij hij aangeeft altijd open te staan voor mensen of nieuwe ideeën. Dus hierbij een uitnodiging voor een open gesprek.

Adam geeft aan blij te zijn met de kans die V.V. Zundert hem geboden heeft. Verder benadrukt hij, dat hij een teamplayer is. Zijn succes als trainer is afhankelijk van de samenwerking met de rest van de staf en de spelersgroep. Met de spreekwoordelijke neuzen dezelfde kant op en veel positiviteit moeten in een gezellige sfeer, goede resultaten bereikt kunnen worden.

Voor degene die meer interesse in Adam z’n achtergrond en werkzaamheden heeft, hierbij een linkje naar zijn website en één naar een interview dat twee jaar geleden door Breda Vandaag met hem werd gehouden.

www.adamvanrijckevorsel.nl