12 nieuwe pupillenscheidsrechters

donderdag 11 november 2010, 19:30

In de herfsvakantie werd er voor de spelers van D- en C-jeugd weer een scheidsrechterscursus georganiseerd. 12 jongens gaven gehoor aan de oproep van de jeugdcommissie en namen woensdag 27 november deel aan de jeugdscheids-rechterscursus gegeven Cor Nagtzaam, KNVB docent.

De jeugdige voetballers bleken gemotiveerd te zijn. Er werd goed naar Cor geluisterd en enthousiast meegedaan. Ook onderling hielpen zij elkaar door elkaar aanwijzigingen te geven. Naast theorie kregen de deelnemers ook  een praktijkgedeelte voorgeschoteld. ’s Morgens waren twee E-teams op het sportpark die tegen elkaar oefenden onder leiding van enkele cursisten.  ’s Middags moesten de aspirant scheidsrechters een wedstrijdje tussen twee F-teams fluiten. Natuurlijk zorgde de vereniging er voor dat er voor de cursisten, maar ook voor de 4 jeugdteams, voldoende te eten en drinken was.

Vanuit v.v. Zundert werden de spelers begeleid door Patty Vergauwen en Peter mensen. Na een leerzame dag ontvingen alle deelnemers uit handen van Cor Nagtzaam  hun scheidsrechtersdiploma en badge. De nieuwe scheidsrechters zullen dit seizoen ingezet worden om de wedstrijden in de E- en F-jeugd in goede banen te leiden. Cor Nagtzaam gaf Zundert de complimenten voor de goede ontvangst de goede organisatie en bovenal voor het feit dat onze vereniging bijna elk jaar een groot deel van haar jeugdleden voor deze cursus weet te motiveren.

De geslaagden, Casper Vriends, Wouter Marijnissen, Wout van Kalmthout, Mike Martens, Karim Derouazi, Niels Pinxteren, Rachid el Ayoubi, Illias el Harrad, Sander Bouw, Bart van Kalmthout, Jaro Elst en Rick Gommers van harte gefeliciteerd