Zundert/Wernhout MO17-1 - Zigo MO17-1 (0 - 4)

zaterdag 11 mei 2024, 12:30

Zundert/Wernhout MO17-1 – Zigo MO17-1 (0-0) 0-4

Voor de meiden van de MO17-1 loopt het seizoen richting het einde. En dat begint z’n tol te eisen. Het team lijkt na het einde te snakken. De teamspirit is er nog steeds en over de inzet heeft coach Eduard niets te klagen. Door de blessures bij Eva, Guusje, Keet en Fieke is het iedere week puzzelen. Dit weekend was ook Belle verhinderd. Hierdoor speelden de dames nu dan ook negen tegen negen. Dat is altijd wennen.

De MO17-1 opereerde weer echt als een team. Salem gaf goed leiding aan de defensie, stapte steeds op tijd in en voorkwam veel schotmogelijkheden. Op de backposities schakelden Meike en Noa heel knap de sterke tegenstanders uit. Deze twee snelle en vaardige aanvallers hadden voor rust niets in te brengen tegen Meike en Noa. Toch werd Zigo een paar keer gevaarlijk, maar steeds wist Eline de pogingen te keren. Ongelofelijk hoe ze dit steeds weer flikt. Soms draait de tegenstander al om, om te juichen, maar moet dan teleurstellend constateren dat Eline de bal toch weer uit het doel ranselt. Lobke deed het na haar invalbeurt ook weer uitstekend. Ook op haar scherpe, maar faire verdedigen had Zigo geen antwoord.

Het middenveld zorgde ervoor dat de achterhoede ontlast werd. Kira en Lemke waren de baas over de directe tegenstander en konden de backs ondersteunen als het nodig was. In het midden deed Tes hetzelfde. Tes probeerde ook de spitsen te bereiken. Feike, Angela en later zeker de ingevallen Hebe deden wat ze konden. Er werd goed druk gezet, goed gestoord en af-en-toe was er een aanvallende flits die voor gevaar zorgde. De eerlijkheid gebied te zeggen dat Zundert/Wernhout niet tot grote kansen kwam. De 0-0 ruststand was dan ook terecht.

Zigo had 5 of 6 wisselspeelsters. Hierdoor konden zij steeds frisse krachten inbrengen. Dat was toch wel een voordeel met de warme omstandigheden. Je zag de krachten wegvloeien bij de MO17-1, waar Zigo een tandje bij kon schakelen. Eerst liep het nog een paar keer goed af, mede door goed keeperswerk van Eline, pittig verdedigen van Zundert/Wernhout en een portie geluk. Toch viel de 0-1. En daarna was de wedstrijd wel klaar. Om de 10 minuten kreeg de ploeg een treffer tegen, waardoor het 0-4 werd. Tussendoor probeerde Zundert/Wernhout nog wel de eretreffer te maken. Vooral de fysiek sterke laatste vrouw van Zigo greep een aantal keer stevig in bij uitbraken van Zundert/Wernhout. Hierdoor liep de wat lome tweede helft richting het laatste fluitsignaal. Weer goed als team gestreden. Het niveau in deze klasse ligt nu eenmaal hoger en dan moeten echt alle speelsters topfit zijn om tot resultaten te komen. Je zou kunnen stellen dat de dames de dupe zijn van de goede prestaties van de tweede fase waarin het kampioen werd. Laten we dat vooral niet vergeten.

Nu nog twee wedstrijden tegen ploegen van op papier gelijkwaardige kwaliteit. DIA en Gilze staan nu nog onder de MO17-1. Woensdag spelen zij tegen elkaar, dus de kans is groot dat 1 van de 2 Zundert/Wernhout passeert. Daarna zijn er twee zaterdagen om het seizoen goed af te sluiten met wellicht een vierde plaats.

Opstelling: Eline, Meike (W: Noa), Salem, Noa (W: Kira), Lemke (W: Angela), Tes, Kira (W: Lobke), Angela (W: Hebe) en Feike (W: Lemke).

Wissels: Hebe en Lobke