Zundert 2 - Gastel 2 (0 - 5 )

zondag 29 september 2024, 12:00

Verslag ZUNDERT 2 – GASTEL 2

Volgende week nieuwe kansen, zo klonk het na de nederlaag van vorige week bij Dosko-uit. Zoals u in ons vorige verslag hebt kunnen lezen werd er in de eerste competitiewedstrijd met 4-1 verloren. Daarmee bleven de eerste drie punten in Bergen op Zoom liggen. De afgelopen week werd er daarom toegewerkt naar de eerste thuiswedstrijd van de competitie waarbij SC Gastel op bezoek zou komen. Op dinsdag verscheen Karim (inclusief nieuw kapsel) weer terug op de training na zijn tripje naar Peru. Tussen de Peruanen, toch Sem?

Voor een aantal spelers was Gastel 2 een bekende ploeg. Op een niveautje lager waren Zundert 2 en Gastel 2 ook vorig jaar al competitiegenoot. Aan het eind van die competitie kroonde Gastel 2 zich uiteindelijk tot kampioen en promoveerde uiteraard direct. Zundert 2 deed dit, zoals bekend, later via de nacompetitie. Toch zouden er deze zondag veel onbekende gezichten tegenover elkaar komen te staan. Het Zundert 2 van deze wedstrijd telt namelijk slechts een drietal spelers die het vorig jaar namens Zundert 2 tegen Gastel opnamen. Verder zagen de Gastelnaren veel nieuwe gezichten, met daarbij voor deze gelegenheid aanvulling van twee talenten uit de JO-19 in het bijzonder.

Toen werd het zondag. Ook in de staf was een nieuw gezicht te zien. Alex van Nederkassel stapte voor deze gelegenheid in de begeleidersrol, bij afwezigheid van het duo Mathijs en Rob. Mathijs had er op de vroege morgen al wel voor gezorgd dat de witte tenues voor ons klaarlagen. Jawel, u leest het goed. De Zundertse matadoren zouden vandaag in het wit aantreden. Dit heeft er natuurlijk alles mee te maken dat de teams van SC Gastel, evenals de Zundertse teams, steevast in het rood-zwart de wei in gaan. Deze witte tenues zorgden er ook voor dat een aantal spelers niet met hun vertrouwde nummer konden spelen. Zo moesten Crijn en Jay, normaliter spelend met nummer 18 en 17, zichzelf in de shirts met 4 en 5 hijsen.

Wat ook het vermelden waard is, is dat de wedstrijd ditmaal op het B-veld afgewerkt wordt. Op sportpark de Wildert stond namelijk iets bijzonders op het programma. Naast de kantine is namelijk een heuse pannakooi verrezen. Deze werd geopend door baltovenaar Nabil El Jackson. Om ervoor te zorgen dat Nabil niet zenuwachtig werd door het zien van de balkunsten van Zundert 2 werd onze wedstrijd naar het B-veld verplaatst. De warming up werd afgewerkt op de naastgelegen oefenstrook. Om klokslag 12:00 was het tijd voor de aftrap. Zundert 2 stond klaar in de volgende formatie:

“Doe mij 4 bier en een keeper”

Sambuca – CvH18 met 4 – GOAT – Dobbinho jr.

TiTaTieme – Baljeet – Schrik

Peruaan – Jijmetjehaar – JvH17 met 5

Wissels:

Talent Misu  – Talent Quinten – DJ Arno – Wokkeltje

Staf:

Dobbinho Sr.

Het peesje van Van Nederkassel

Zundert begon sterk aan de wedstrijd en kon Gastel al even op eigen helft terugdringen. Dit leverde na een minuut of 3 zelfs al een kansrijke doelpoging op. Kees dook op in het Gastelse strafschopgebied en wist een bal op goal te werken. Helaas voor ons kreeg de boomlange keeper van Gastel hierbij hulp van het aluminium. De eerste kans van de wedstrijd eindigde op de paal.

Echt grote kansen kon Zundert in het begin van de wedstrijd niet creëren. Dit lukte echter bij de roodzwarten, Gastel dus in dit treffen, ook niet. Tot na een minuut of 20. Wat Zundert eerder niet lukte lukt Bij Gastel wel, het omzetten van de eerste kans tot een doelpunt. Niet veel later kregen de Gastelnaren een mogelijkheid om de score te verdubbelen. Deze kans werd gelukkig niet tot doelpunt gepromoveerd.

Hierna volgde wederom een lange periode zonder grote kansen. Zundert loerde op een uitbraak vanuit de omschakeling. Een aantal keer werd vlug Sem of Jay gezocht. Helaas leverde ook dit in deze periode geen kansen op en de wedstrijd hobbelde richting de rust. Vlak voor de pauze wist Gastel echter alsnog de voorsprong uit te bouwen naar 0-2. Met een achterstand van twee goals gingen de in wit gehulde Zundertenaren de kleedkamer in.

Sem keerde niet meer terug op het veld. Hij moest later op de middag nog bij het eerste aansluiten. Sem werd vervangen door Alex Roelands, die in de spits werd geposteerd. Hij mocht gaan proberen wat Thieu in de eerste helft deed; de opbouw van de centrale verdedigers verstoren. Diarno, Quinten en Misu bleven op de bank en zouden later hun opwachting nog gaan maken.

In de tweede helft groef Zundert zich nog wat verder in. Gastel hanteerde in deze fase vooral de lange bal. Meer dan een paar corners leverde dit echter niet op. Aan de andere kant kon Zundert helaas ook niet tot kansen komen. Na een minuut of 20 in de tweede helft was het dan ook Gastel die er, na een cornersituatie, 0-3 van maakte. Hiermee leek de wedstrijd toch wel beslist.

Na een paar minuten werden de moegestreden buitenspelers Jay en Thieu vervangen door Diarno en Misu. Helaas konden ook zij het tij niet keren. Zundert kreeg via corners nog een paar kleine kansjes op een eretreffer maar echt gevaarlijk werd het niet meer. Aan de andere kant werd het net nog wel gevonden en zo liep Gastel uit naar 0-4. In de slotfase kreeg Lorenzo in een duel een tik te verwerken, waarna hij vervangen moest worden door Quinten. Tot overmaat van ramp maakte Gastel er nog 0-5 van, waarmee de eindstand bereikt was.

De conclusie is dezelfde als die van vorige week; volgende week nieuwe kansen. Volgende week wacht Gudok, op het veld waar Zundert 2 vorig seizoen promotie veilig wist te stellen. De harde Tilburgse kunstgrasmat is Zundert dus goedgezind, dus dat biedt perspectief.

Tot volgende week!