Zundert 1 - VVR 1 (1 - 2)

maandag 20 mei 2024, 14:30

Zundert wint ook zesde derby niet

Zes wedstrijden tegen Schijf, Wernhout en VVR leverden drie nederlagen en drie remises op. Op een rommelige zondag werd op het C-veld voor de tweede keer dit seizoen verloren van VVR. Het verschil zat hem in de verbetenheid. Het verschil tussen graag willen en moeten. Zundert wilde graag winnen en nog een kans maken op de nacompetitie, VVR moest winnen om degradatie te voorkomen.

In de soap richting het duel moesten prikploegen ingezet worden om het veld bespeelbaar te krijgen. Ook werd er nog wat geschoven met de veldplanning en aanvangstijden. Dit allemaal door de erbarmelijke staat van de velden bij v.v. Zundert. Gelukkig stak iedereen de handen uit de mouwen, waardoor de voetbalzondag van start kon. Deze dag begon nog feestelijk. Zundert 5 legde beslag op de tweede plaats, de dames van Zundert VR1 werden na een 13-0 overwinning kampioen en Zundert 2 plaatste zich voor de play-offs.

Vervolgens was het woord aan Zundert 1. Zij waren de laatste horde richting de beachparty. VVR voetbalde in de openingsfase makkelijker dan Zundert. Het was aan het keeperswerk van Thomas te danken dat het 0-0 bleef. Zundert zette hier een groot aantal corners tegenover. Uit één van die corners kwam Zundert enigszins tegen de verhouding op voorsprong. Bas schoot bij de tweede paal de corner van Wessel uitstekend binnen. Een mooie opsteker voor de roodzwarten.

Daarna was Zundert de bovenliggende partij. Met corners, maar ook met goede aanvallen over de flanken werd de jacht op de 2-0 ingezet. Mike probeerde het een paar keer van afstand, maar de grootste kans was voor Wessel. Owen verlegde het spel snel van links naar rechts, Mike gaf voor en Wessel kopte na een zweefduik de bal op goal. Helaas recht in de handen van de doelman.

Vlak na rust was er een bijzonder en beslissend moment. Olivier gaf zwaar gehinderd een pass op Wessel, die de bal rustig langs de doelman schoof. Helaas vergat de scheidsrechter de voordeelregel toe te passen en floot alsnog voor de overtreding. Hoewel VVR agressief uit het kleedlokaal was gekomen, waren de kansjes voor Zundert. VVR schoffelde en reclameerde en Zundert vergat de wedstrijd in het slot te gooien. Een kopbal van Wessel uit een vrije trap van Tjeu werd ruim voor de doellijn weggewerkt. Siemen kwam erin voor Mike.

Balverlies, snel omschakelen van VVR en mistasten achterin kantelde de wedstrijd. VVR strafte dit genadeloos af halverwege de tweede helft. Binnen vijf minuten lag de bal er voor de tweede keer in. Maarten en Cas maakten plaats voor Joey en Joey. Zundert probeerde het nog wel, maar kwam buiten een snelle uitbraak van Siemen niet echt dichtbij. VVR leek uit een vrije trap op 1-3 te komen, maar deze werd afgekeurd. Na wat onvriendelijkheden over en weer, werd de wedstrijd zonder grote kansen afgesloten. Het seizoen zit erop voor Zundert, nog een keer naar Breskens en dan op naar 2024-2025. Het verhaal van dit seizoen is al vaak vertelt en vond vandaag bevestiging. Zundert was goed tegen de topploegen en gaf onvoldoende thuis tegen de staart van de ranglijst.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Cas van Oijen (W: Joey Schijfs), Frenk Zagers, Bas Englebert, Menno Schrauwen, Owen Maas, Olivier van Hassel, Tjeu van der Heijden, Maarten Arnouts (W: Joey Daemen), Wessel Delcroix en Mike Daemen (W: Siemen Boomaerts).

Wissels: Job Verkooijen, Joey Schijfs, Joey Daemen, Ebbe van de Wouw en Siemen Boomaerts.