Zundert 1 - Hoeven 1 (0 - 1)

zondag 13 oktober 2024, 14:30

Zundert geeft niet thuis

Zundert heeft de eerste competitie nederlaag van het seizoen moeten slikken. In een wedstrijd die voor de supporters weinig warmmakend was werd er niet thuis gegeven tegen promovendus Hoeven.

Na een 0-1 overwinning op Victoria zat Zundert in een goede vorm richting deze wedstrijd. Echter kwamen er doordeweeks wat tegenslagen op het pad. De lijst van blessures werd namelijk als maar groter. Toch stond er ook vandaag weer een sterke ploeg op het veld.

Op een fris sportpark de Wildert werd er begonnen aan de wedstrijd. Het was Hoeven dat wat meer initiatief pakte in de openingsfase. Toch kwam de eerste kans voor Zundert. Een te korte terugspeelbal kwam voor de voeten van Mike. Jammer genoeg redde de keeper van Hoeven deze situatie. Hierna volgde een kopkans voor Hoeven, maar aanvoerder Thomas haalde fraai de bal eruit. Tot aan de rust bleef het wedstrijdbeeld gelijk. Veel foutieve passen en lange ballen over en weer. Het zorgde ervoor dat er eigenlijk tot aan de rust geen noemenswaardig moment meer te noteren viel.

Na de rust leek het erop dat alle aspecten van een 0-0 wedstrijd bleven bestaan. Echter dacht Hoeven daar anders over, een fraaie poging van afstand viel in het doel en zorgde voor vreugde aan diens kant. Zundert moest in de achtervolging en pakte het initiatief. Hoeven ging wat meer leunen en rekende op de rappe aanvallers voor de counter. Dit pakte uitstekend uit voor Hoeven. Zundert probeerde wel, maar kon geen vuist maken tegen de stugge defensie.

De counters van Hoeven werden gevaarlijker en gevaarlijker. Owen moest een van deze counters er uithalen en trok aan de rem. Dit resulteerde helaas in een tweede gele kaart en dus rood. Het zorgde er wel voor dat Zundert toch nog wat tijd had om voor die gelijkmaker te gaan. Ook met 10 man probeerde de mannen van Jan Hereijgers het wel, maar kansen kwamen er niet. In de laatste minuut maakte Hoeven er nog zeer fraai 0-2 van.

Een saaie wedstrijd eindigde zo in de eerste competitie nederlaag. De borst zal echter meteen vooruit moeten. Volgende week wacht namelijk de uitwedstrijd tegen Clinge. Hopelijk loopt de ziekenboeg komende week wat verder leeg en kan er met een grote groep gewerkt worden naar deze wedstrijd.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Daan Bastiaenen, Bas Englebert, Ebbe van de Wouw (W: Sem van Elsacker), Stan Hombergen, Owen Maas, Karim Vriends (W: Jacco de Bil), Sam Bestman, Mike Daemen, Joey Daemen en Maarten Arnouts.

Wissels: Lars Vermeulen, Menno Schrauwen, Sem van Elsacker, Jacco de Bil en Tieme Verschuuren.