DIA MO17-1 - Zundert/Wernhout MO17-1 (2 - 1)

zaterdag 18 mei 2024, 13:30

DIA MO17-1 – Zundert/Wernhout MO17-1 (2-1) 2-1

De voorlaatste wedstrijd van het seizoen van weer een bijzondere. Tegenstander DIA dat in de eerste fase samen met Groen Wit nog met kop en schouders boven de andere teams uitsteeg, heeft het nu lastig. Voor het duel tegen de MO17-1 stond het op de laatste plaats. De meiden hadden er vooraf dus veel zin en vertrouwen in.

Helaas wilde DIA negen tegen negen spelen. En dat terwijl bij Zundert/Wernhout de langdurig geblesseerde speelster Keet en Guusje weer minuten mochten maken. Met een volle bank wisselspelers ging de MO17-1 dan ook aan de wedstrijd beginnen. Fijn dat iedereen, behalve Eva en Fieke, fit zijn. Toch ook lastig voor gelegenheidscoach Paul om tot een opstelling te komen. En daarnaast is het vele wisselen nooit fijn om als team in je ritme te komen. Maar goed, niet getreurd, dit is nu eenmaal hoe het werkt. En onze dames hebben al vaak laten zien, zich makkelijk aan wijzigende omstandigheden te kunnen aanpassen.

In Teteringen was het zicht vanaf de perstribune op het veld lastig, waardoor er wellicht enkele zaken onder- of overbelicht worden in dit verslag. Dit in tegenstelling tot de feitelijke weergave die u wekelijks op uw digitale deurmat aantreft.

DIA is een afkorting van Duc in Altum, wat in het Latijn : “Ga naar het diepe” betekent. Later deze dag bleek Dirk is Afwasser welllicht beter in de richting komt. Maar daarover later meer.

De wedstrijd begon wat lamlendig. Hoewel het een verschrikkelijk voetbalcliché is, leken de meiden nog niet helemaal wakker. Het was dus ook al 1-0 voordat de dames het wisten. Daarna herpakten de strijders zich een beetje. Toch was het DIA dat na een ruim half uur op 2-0 kwam. Nog voor rust knokte Zundert/Wernhout zich terug in de match. Een koel benutte penalty van Salem bracht weer hoop in de harten van de supporters.

In de tweede helft kwam Zundert/Wernhout beter voor de dag. Er waren best veel kansen op een gelijkmaker, sterker nog de wedstrijd had zelf gewonnen kunnen worden, echter de bal wilde er maar niet in. De paal, een goede keepster en toch ook wat missers van de ladies zorgden dat het 2-1 bleef en dat DIA hierdoor van plaats zes naar plaats vier steeg. Het wipte hierbij over de MO17-1 heen. Volgende week hebben de meiden nog 1 kans om de vierde plaats terug te pakken. Hiervoor moeten ze Gilze MO17-1 verslaan.

Na de wedstrijd stond de seizoenafsluiting bij v.v. Zundert op het menu. De MO17-1 was zonder twijfel het team met de beste opkomst. Bijna compleet, met ook heel veel supporters (ouders, zusjes en namens de JO19-1 Dirk) namen zij deel aan de BBQ. Er is eigenlijk best wel een verslag te schrijven over deze middag en avond, maar om de hoofdrolspelers niet te veel te beschadigden zal ik niet te veel uitweiden.

Maar één zaak heeft de notulen gehaald: Dirk is volgend seizoen kleedkamermoeder. Verder ontvingen de leiders en trainers Sarah, Paul, Richard en natuurlijk trainer coach Eduard een mooie attentie van de dames. Vooral de lieve en warme woorden die de dames hierbij uitspraken, lieten zien hoe dankbaar het team is voor deze begeleiding. Ook de aanwezige supporters gaven een welverdiend en welgemeen applaus voor de helden, die er enorm leuk en hecht team van de MO17-1 hebben gemaakt. Een team dat nooit opgeeft, altijd samen strijd voor het resultaat en ook buiten het veld elkaar weet te vinden.

Volgende week de laatste wedstrijd van het seizoen. Hopelijk zien we dan net zoveel supporters in Wernhout als op het terras in Zundert. De laatste wedstrijd van het team in deze samenstelling. Met pijn in het hart moeten vijf speelsters over naar de MO20-1. Maar gelukkig zullen zij elkaar buiten het veld nog gewoon treffen. En het seizoen daarop zijn zij wellicht opnieuw een elftal. Maar dat is zorg voor later. Eerst volgende week het seizoen afsluiten met een mooie wedstrijd.