Clinge 1 - Zundert 1 (0 - 1)

zondag 20 oktober 2024, 14:30

Zundert wint in Clinge

De eerste uitwedstrijd voor Zundert op Zeeuws grondgebied was er één tegen Clinge uit het gelijknamige grensdorp. Een duel met een opmerkelijke historie, waarbij het in de laatste editie zelfs voor zeven minuten terug moest om de slotfase over te spelen.

De editie van dit seizoen was een one-taker. Na 90 minuten en een periode van blessuretijd kwam dezelfde eindstand op het scorebord, namelijk, 0-1.

De beide ploegen waren ook nu weer enorm aan elkaar gewaagd. Het krachtvoetbal van Clinge en Zundert dat er voetballend iets anders tegenover probeert te zetten. Maar eerlijk is eerlijk, de aanvallers van Zundert vinden diepe ballen in de omschakeling zeker geen straf. Na zeven minuten legde Sem de bal breed op Jacco, die z’n poging geblokt zag worden. Enkele minuten later ging Sem op aangeven van Sam de diepte in. Op het moment dat Sem de trekker wilde overhalen, werd zijn poging vakkundig geblokt. De onverzettelijkheid bij Clinge was weer aanwezig. Een poging van Sem om na een balverovering in de opbouw de bal over de doelman te krullen ging net over. Hierdoor bleef het 0-0. Clinge zette hier ook wat dreigende momenten tegenover, maar Thomas hoefde zijn talenten nog niet te etaleren. Met een kopbal van Bas op aangeven van Sam was Zundert nog een keer gevaarlijk. Clinge werd dat met een schot van afstand vlak voor rust ook nog een keer. Daan haalde de rust niet, met een hoofdwond moest hij zich laten aflossen door Tieme.

Na rust was Zundert iets sterker. De eerste kans was voor Maarten die zich ineens vrij voor de keeper zag staan. Zijn poging werd echter gekeerd door de doelman. Diezelfde Maarten stond na een prima actie aan de basis van een kans van Mike. Deze poging ging na een lichte touché van de keeper voorlangs. Met Rob voor Jacco ging Zundert op jacht naar de overwinning. De ijverige Sem zag een afstandsschot net over de lat getikt worden.

Na 25 minuten dacht Zundert op voorsprong te komen, echter Mike werd net buiten de 16 meter gevloerd door de keeper. Zundert dacht aan een rode kaart, maar de uitstekende scheidsrechter deed het af met een gele variant. Toen een schot van Mike op aangeven van Sem ook weer geblokt werd, leek de beginstand ook de eindstand te worden.

Dit was echter buiten de teamspirit en onverzettelijkheid van dit v.v. Zundert gerekend. Tot op het einde geloofde het zwaargehavende team in een overwinning. Sam knokte zich goed door en gaf de bal aan de opkomende Tieme, die ietwat gelukkig de bal meekreeg. Hij profiteerde optimaal van dit moment en schoot met een ultieme sliding de bal buiten bereik van de keeper via de binnenkant van de paal binnen.  0-1. De resterende tijd en blessuretijd hield Zundert vrij eenvoudig stand en kon het juichen voor de drie punten.

Zundert haakt hiermee aan bij de subtop. Volgende week een bekerwedstrijd tegen Beek Vooruit 2, waarna het tegen de ongeslagen koploper HVV’24 op zoek zal gaan naar de eerste thuisoverwinning van het seizoen. Maar voor nu heerlijk met drie punten in de bus terug naar Zundert.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, ⁠Daan Bastiaenen (W: Tieme Verschuuren), ⁠Bas Englebert, ⁠Ebbe van de Wouw, ⁠Menno Schrauwen, ⁠Sam Bestman, Karim Vriends, Maarten Arnouts, Sem van Elsacker, ⁠Mike Daemen en Jacco de Bil (W: Rob Gommers).

Wissels: Rick van Iersel, ⁠Tieme Verschuuren, ⁠Rob Gommers en Lars Vermeulen.