Vooruitblik op zondag

donderdag 25 april 2024, 18:00

Zundert – Steen: knokken voor laatste theoretische kans

Nog vier wedstrijdrondes te gaan in de derde klasse A. Voor Zundert zelfs nog maar drie omdat het volgende week vrij is. Het seizoen loopt dus echt op z’n eind, toch is er nog niets beslist. Sterker nog in alle wedstrijden staat er voor minimaal één, maar in de meeste gevallen voor beiden ploegen iets op het spel.

Of het nu de titel, een nacompetitieplaats voor promotie, een nacompetitieplaats tegen degradatie of zelfs degradatie is, niets is beslist. Zelfs de strijd om de tweede periodetitel is nog niet beslist.

Zundert tegen Steen is de eerste wedstrijd waar niet direct iets op het spel staat. Beide ploegen verkeren in een soort vacuüm tussen de beide nacompetitiestrepen. Waarschijnlijk hebben ze genoeg punten om uit de gevarenzone te blijven, maar te weinig punten om nog echt mee te strijden voor de play-off voor promotie. Voor Steen is een overwinning lekker om zeker te zijn van lijfsbehoud en voor Zundert lijkt het doordat het nog een weekend vrij moet nemen, net te ver weg voor een verlenging van het seizoen.

Maar er zijn gekkere zaken voorgevallen in het voetbal. En als er beslissingen vallen, kan dat ook invloed hebben voor de motivatie en drive van de betreffende ploegen. Er zullen nog wonderlijke en verrassende uitslagen volgen inde komende speelrondes is de verwachting.

Steen is met 25 voor en 25 tegen en plaats 7 het voorbeeld van de middenmoter. De ploeg leek een eindsprint te trekken met drie opeenvolgende overwinningen, echter de laatste twee duels gingen weer verloren. Steen behaalde 18 punten op eigen veld en vertrok dus ook met 10 punten naar huis vanuit uitwedstrijden. Op 3 december verloor toenmalig koploper Zundert kansloos met 3-0 van Steen.

In het afgebroken Corona jaar betekende een 1-3 overwinning bij Steen in speelronde 3 al de laatste uitwedstrijd van het seizoen. In het jubileumjaar speelde Zundert uit gelijk, waarna het voor de feesttent de laatste wedstrijd van het seizoen verloor met 1-3. Betere herinneringen bewaren we aan vorig seizoen toen het uit 0-0 bleef en Zundert thuis simpel met 3-0 won. Maar de onderlinge duels laten zien hoe sterk de ploegen aan elkaar gewaagd zijn en hoe uiteenlopend de resultaten zijn.

Zundert heeft vorige week de reputatie als reuzendoder weer eens kracht bijgezet. Koploper en bijna kampioen Gastel werd op 1-1 gehouden. Eerder won Zundert ook al thuis met 4-2 van de aanstaande kampioen. Zundert heeft dus een sterke ploeg die van iedereen kan winnen. Maar zo is gebleken ook van iedereen kan verliezen.  Het is zaak om de laatste strohalm te grijpen en zo in de race te blijven voor de nacompetitie voor promotie. Hopelijk met veel steun van de supporters, dus kom onze mannen aanmoedigen. HUP ZUNDERT!