Jeugdteam in de spotlights

vrijdag 19 april 2024, 8:00

Leuker dan dit wordt het niet. De allerkleinsten, dat is puur voetbalplezier. Vandaag kunt u in de rubriek “Jeugdteam in de spotlights” kennis maken met de mini-pupillen en de JO7-1.

Wij hebben deze week de eer gekregen om jullie kennis te laten maken met de minipupillen van vv Zundert! Het team van de mini’s bestaat uit 12 fanatiekelingen tot en met 7 jaar oud. We zijn dit seizoen begonnen met trainen, maar sinds een paar weken zijn een aantal spelers ook wedstrijdjes gaan voetballen. Ko, Mik, Tess, Shihab en Yanis vormen nu samen ook de JO7 op de zaterdagochtend.

Iedere woensdagavond om half 7 staan de mini’s al te trappelen om te beginnen met voetballen. Wanneer de ballen op het veld aankomen, duurt het dan ook niet lang voordat deze over het veld verspreid liggen. Vaak beginnen de mini’s onderling met schieten op de goal, als de trainers een oefening gaan klaarzetten. Dit schieten op de goal en het partijtje op het einde blijven nog altijd favoriet. Wij horen dan ook iedere training wel een keertje: “Wanneer gaan we een wedstrijdje doen?”

Maar uiteraard wordt er ook geoefend met passen of met dribbelen of met scoren. Je ziet ook zeker dat de spelers het spelletje steeds beter snappen. Wanneer er wordt gescoord, wordt er gejuicht. Of geven de spelers elkaar een high five, of doen ze de ‘SIUUU’ van Ronaldo na.

Ook op het toernooi dat laatst werd georganiseerd op het sportpark bleek dat er aan fanatisme geen gebrek is bij de spelers van de minipupillen/JO7. Vanaf het beginsignaal werd er met bal naar de goal van de tegenpartij gesprint. Met succes: de mini’s wisten iedere wedstrijd te winnen. Maar buiten de gewonnen wedstrijdjes kon je goed zien dat zij er allemaal plezier in hadden.

Kortom: het fanatisme en plezier in het voetballen belooft veel moois voor de voetbalcarrière van Tess, Tyn, Luc, Ko, Len, Shihab, Yanis, Arthur, Mik, Cleo, Naiya en Adam.