Eenvoudige overwinning Zundert

zondag 28 april 2024, 20:00

Zundert in de wachtkamer na overwinning op Steen

Zundert won overtuigend en verrassend eenvoudig van Steen, hierdoor blijft de deur richting de nacompetitie op een kiertje openstaan. Er viel niets af te dingen op de 3-0 thuisoverwinning van Zundert.

Zundert begon vanaf minuut 1 goed aan het duel, maar ook Steen voetbalde vrijuit, waardoor het aanvalsspel op-en-neer golfde. De eerlijkheid gebied te zeggen dat de aanvallen vooral in schoonheid stierven op het middenveld. Buiten kleine kansjes was er weinig spektakel voor de doelen op een winderig sportpark de Wildert.

Zundert doorbrak de impasse met een flitsende aanval. Owen stuurde Mike op avontuur. Rabin wist wel raad met de afgemeten voorzet van Mike. Hij schoot de bal uitstekend achter de keeper. Even later zag diezelfde Rabin een kopbal uit een corner van Fabian via de binnenzijde van de paal terug het veld in komen.  Toch was dit slechts uitstel van executie. Het was weer Mike die op rechts de diepte ingestuurd werd. Deze keer moest hij zich eerst ontdoen van twee tegenstanders. Nadat dit gelukt was, leverde hij de bal weer op een presenteerblaadje af bij Rabin. De spits in vorm ontfermde zich over dit buitenkansje en liet voor de tweede keer deze middag de supporters van Zundert juichen, 2-0.

Steen was aangeslagen, maar gaf zich nog niet gewonnen. Het creëerde met enig fortuin een grote kans na een ingewikkelde caramboleachtige situatie. Thomas kon de slappe poging eenvoudig keren, waardoor de score ongewijzigd bleef. Nog voor rust was Zundert ook met enig fortuin dichtbij de definitieve beslissing. Een schot van de mee naar voor geslopen Olivier werd geblokt door Steen, maar kreeg hierdoor een effect dat bijna noodlottig werd. De bal kon ternauwernood van de lijn gekopt worden door een verdediger. Met een gele kaart voor Owen vlak voor het rustsignaal is direct het laatste belangrijke moment van de eerste helft genoemd.

Na rust ging Zundert ongewijzigd verder. Als snel stond de 3-0 op het scorebord. Een voorzet van Rabin op Maarten werd door een verdediger in eigen doel gewerkt. Het gaat te ver om Rabin een hattrick toe te wijzen, maar het was duidelijk dat de spits zijn waarde andermaal bevestigde.

Hierna was de wedstrijd gespeeld en vertrokken zelfs enkele supporters richting Breda voor de wedstrijd van NAC. Zij misten een paar kansjes van Zundert en vooral veel wissels. Olivier en Owen konden net niet lekker afronden, waarna Tjeu voor Cas in de ploeg kwam.

Na goed storend werk van Fabian viel de bal voor de voeten van Rabin, die zijn poging op alsnog een hattrick gekeerd zag door de doelman. Hierna verlieten Fabian, Owen en Rabin het veld om plaats te maken voor twee Joey’s en Wessel. Buiten een scherpe voorzet van Joey Schijfs die net tot corner kon worden verwerkt was er geen gevaar van beiden ploegen.  Nadat Ebbe voor Frenk als vijfde wissel in de ploeg was gekomen, vond de scheidsrechter het na exact 90 minuten genoeg. Hierdoor was 3-0 de terechte afspiegeling van de krachtsverhoudingen deze middag.

Zundert is hierdoor veilig en kan niet meer degraderen. Het staat nu safe op de zesde plaats en zal nog minimaal 2 ploegen moeten passeren om het seizoen te verlengen en te gaan spelen voor promotie. Volgende week is er geen programma en op 12 mei is Zundert vrij. Dus op tweede Pinksterdag zal het tegen het in degradatienood verkerende VVR moeten strijden voor deze theoretische kans.

PS. Voor volgend seizoen zijn we nog op zoek naar schrijvers van het wedstrijdverslag van v.v. Zundert 1. Interesse? Maak dit kenbaar bij Corné Verschuuren, corne@vvzundert.nl of 06-51231658. Het verslag mag een titel van 55 leestekens hebben en daarnaast bestaat uit maximaal 3000 leestekens, zodat het ook aangeboden kan worden aan De Bode. Ook voor het bijhouden van de Whatsappgroep 3A en live-uitslagen zoeken we nog vrijwilligers.

Opstelling: Thomas van Nederkassel, Menno Schrauwen, Bas Englebert, Frenk Zagers (W: Ebbe van de Wouw),  Cas van Oijen (W: Tjeu van der Heijden), Olivier van Hassel, Owen Maas (W: Joey Schijfs), Fabian Nelemans (W: Wessel Delcroix), Maarten Arnouts, Rabin Hassan (W; Joey Daemen) en Mike Daemen.

Wissels: Job Verkooijen, Joey Daemen,  Joey Schijfs, Ebbe van de Wouw, Wessel Delcroix en Tjeu van der Heijden.