Victoria'03 2 - Zundert 2 (0 - 3)

zondag 7 april 2024, 12:00

Hoewel de oorspronkelijk doelstelling “kampioen worden” er niet meer inzit, doet Zundert 2 nog volop mee voor een plaats in de nacompetitie. Afgelopen zondag werd in deze race een even knappe als belangrijke overwinning geboekt. U leest hierover in de rubriek “Het wel en wee van Zundert twee”

Victoria’03 2 – Zundert 2 0-3

‘Uit bij Victoria’ is voor VVZ 2 een uitwedstrijd, maar voor Harold Kerstens een thuiswedstrijd. Helaas was die er niet bij om het thuisvoordeel toe te kunnen passen. Victoria is de nummer drie op de ranglijst en Zundert stond voor het laatste fluitsignaal nog op de 5e plek. Het plan van Zundert 2 staat gelijk aan dat van Zundert 1: vanaf nu moet alles gewonnen worden om een plek in de nacompetitie te bemachtigen. Nadat vorige week de zomertijd werd ingesteld, was het eindelijk weer eens mooi weer om te voetballen. Helaas stond er enorm veel wind en op het open D-veld van Victoria werd dat ook niet minder. Maar goed, er werd wel gevoetbald en dat werd gedaan in de volgende opstelling:

Jan Vermeul 7k op je feestje

GOAT – #Wutru=Free – CVO airlines- Spowerranger

Jeliano Roelando – Ebbelauw – DaBa

Kuifje – Giraffo – Jacks

Wissels: Tjeu Vergauwen, Doortje en Joekel

De wind werd in het begin van de wedstrijd door beide ploegen getest. De conclusie dat de wind een rol ging spelen deze wedstrijd volgde al snel. Een aantal ballen verdwenen over de zijlijn, achterlijn en naast spelers die de bal verkeerd inschatte. De wind was eigenlijk in het voordeel van Zundert, aangezien de ploeg altijd de voetballende oplossing wilt zoeken. Deze was in het nadeel van Victoria, aangezien de laatste linie daar alleen het luchtruim wilde benutten. Kees, Cas, Wouter en Stan verloren eigenlijk geen luchtduels en Victoria kwam vrijwel niet bij de goal van Zundert. Optisch leek de ploeg van de Wildert wel beter, maar aan de bal was dat nog niet altijd het geval. Kleine kansjes werden gecreëerd door de hoge backs Stan en Kees in combinatie met de zwervende Karim en de goede loopacties van Sem. Een paar niet overtuigende schoten waren het resultaat hiervan.

Vol vertrouwen ging Zundert wel terug de kleedkamer in om thee te drinken. Jelle kreeg nog even een mentale tik van Wouter: “Jelle heb jij eerste helft ook mee gedaan?” Plan voor de tweede helft was duidelijk: blijf dominant zonder bal, maar ga het veldspel verbeteren.

Net zo dominant zonder bal in de eerste helft, werd Zundert dat in de tweede helft ook aan de bal. Het veld spel was al een stuk beter. Daan bleef zijn man samen met de bal maar ondersteboven lopen, waardoor Victoria nog steeds niet aan voetballen toe kwam. Ook Jelle en Ebbe hadden het onder controle. Jan Vermeul 7k op je feestje stond ook ver voor zijn doel te dansen. Met als gevolg dat alle lange ballen over de defensie voor hem waren. De centrale verdediger van de thuis spelende ploeg heeft ambities voor de koninklijke luchtmacht lijkt het wel, aangezien die het luchtruim maar bleef bezetten. Na een uur voetballen was het moment eindelijk daar. Jelle had de mentale tik van Wouter persoonlijk opgevat en leverde samen met Sem de assist aan Jacco die oog in oog stond met de keeper en de bal erlangs schoof. 0-1! Met Thieu voor Stan en even later Dorus voor Jelle werd nog aanvallender gewisseld. U las het goed inderdaad bij de opstelling. Ebbe, de man met de meeste minuten in het shirt van Z2 (als centraal verdediger) stond ineens op het middenveld, tactische zet van de trainer die goed uitpakte. Hij kon zijn stempel daar wel drukken, want hij ontving de bal randje zestien, keek even op, drukte op R1 + rondje en plaatste de bal vakkundig in het zijnetje. 0-2! De ingevallen Thieu (zo spel je zijn naam correct) wilde ook nog even een FIFA schot proberen van 20 meter. Het zogenoemde ‘Powershot’ werd toegepast en de bal schoof over de grond, hard in het zijnetje. 0- 3! De zeer sportieve wedstrijd kreeg bijna nog een nare wending, want de rechtsback van Victoria had nog niet vaak de bal afgepakt en kreeg nu nog even een panna te verwerken. Na schoppen was de reactie, maar zelfs die werd gemist. Stan zei nog na afloop “Ik was niet de enige misselijke vandaag, die rechtsback heeft geen enkele bal afgepakt van onze drie aanvallers.” Scheids greep wederom goed in en had mede hierdoor de wedstrijd bijna foutloos gefloten. Dat mag ook wel eens gezegd worden.

Veel minder gebeurd dan vorige week tegen Kruisland, maar o zo belangrijk voor het tweede. “Ze vieren het alsof ze Champions League hebben gewonnen!” Werd nog gezegd door de spelers van Victoria. Mag ook wel eens, want gezien de afgelopen jaren bij Z2, valt het balletje vaak de verkeerde kant op in wedstrijden die gewonnen moeten worden. Gelukkig viel het een keer de goede kant op na een effectief optreden. Aankomende zondag komen de Rood-Witten uit ‘T Heike op bezoek op de Wildert. Dit team is op het moment nog de hekkensluiter van de competitie, maar behaalde afgelopen zondag een knappe overwinning op Hontenisse. Hopelijk zien we jullie volgende week om 12:00